Een kat in huis halen?

In februari 2013 overleed jammer genoeg mijn hond Laika op 14,5 jarige leeftijd. Ondanks dat ik mij erop had kunnen voorbereiden (ze had al een hele tijd gezondheidsproblemen t.g.v. ouderdom), was ik er enorm verdrietig van. Laika en ik waren samen opgegroeid en het voelde dus echt als een leegte dat zij er niet meer was. Gelukkig hadden we wel nog Kyra, de hond van mijn zus, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde als je eigen huisdier te hebben.
hond
Mijn hond Laika (1998-2013)

Na een tijdje groeide bij mij het idee om een nieuw huisdier in huis te halen. Niet als vervanging van Laika, maar als opvolging. Deze keer wilde ik echter voor een kat gaan i.p.v. een hond.
Toen ik nog een kleuter was, hebben we ook een paar jaar een poes gehad, maar daar herinner ik mij niet zo extreem veel van. Dus vanaf het moment dat het idee om een kat in huis te halen in mijn hoofd begon te groeien, ben ik beginnen dingen opzoeken en lezen over katten. Ik ben tegen impuls aankopen en wilde dus goed voorbereid zijn. Bovendien moest ik ook eerst mijn ouders zien te overtuigen met een serieus ondernemingsplan, want eigenlijk wilden zij niet dat ik een nieuw huisdier in huis zou halen.
Minneke, de poes die we hadden toen ik een kleuter was.
Het volgende half jaar stak ik dus mijn neus in kattenboeken en tuurde ik met mijn ogen het internet af op zoek naar nuttige informatie over het in huis nemen van een kat.  Na een tijdje had ik een mooi plan opgesteld en wist ik mijn ouders te overtuigen om na de zomervakantie een kat te adopteren. Yes! Het aftellen kon beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+