Mylo en het verdwenen oogpotlood.

Op een ochtend, toen ik alleen thuis was met Mylo, kreeg ik een mailtje van mijn mama om te vragen of ik wist waar haar oogpotlood was. Ze vond het niet meer en herinnerde zich dat ik had verteld over Mylo die in de badkamer aan het spelen was geweest. Ze vroeg of ik dus kon nakijken of Mylo tegenwoordig met een lijntje onder zijn ogen rondliep.
Ik stuurde terug dat Mylo geen lijntje onder zijn ogen had, maar dat oogontschminker ook net op was, dus dat hij het misschien al had afgeveegd  ;).

Mylo vind balpennen en potloden heel plezant om heen en weer te meppen met zijn pootjes, dus ik besloot om de vloer van de badkamer aan een grondige inspectie te onderwerpen om te zien of het oogpotlood daar lag. Maar het was nergens te vinden....
Na een tijdje, bedacht ik dat Mylo er, toen hij in de badkamer was, ook in geslaagd was om de dop uit de wasbak te halen. Dat is niet zo'n klein dopje, maar zoiets met een lange steel dat je kan dichttrekken door aan een hendeltje aan de kraan te trekken, dus dat is er nog niet zo gemakkelijk uit te halen. Ik had de wasbak toen afgekuist en de dop netjes terug op zijn plaats gestoken.

 
Het leek mij erg onwaarschijnlijk, maar ik dacht 'ik zal daar dan ook maar eens kijken' en jawel, mooi rechtop in de afvoerbuis zat mama haar oogpotlood!
Die charel was er blijkbaar in geslaagd om de dop uit de wasbak te halen en dan het oogpotlood er zo in te mikken zodat ik het niet meteen zag zitten en het niet eens voelde toen ik de dop er terug in stak.

Natuurlijk had ik mijn camera niet bij de hand toen ik Mylo de eerste keer betrapte met het dopje van de wasbak. Omdat ik toch een filmpje wilde laten zien van hoe hij dat deed, besloot ik Mylo op de wasbak te zetten en, met mijn camera in de aanslag, zijn aandacht te trekken voor het dopje. Dit leverde deze leuke blooper op:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+