Review van de Bird hengel (met filmpje)

Eén van de eerste speeltjes die ik voor Mylo kocht, was de Bird hengel (via Zooplus). Ik had nl. gelezen dat een hengel één van de basisspeeltjes was die elke kateigenaar in huis zou moeten hebben, omdat je hiermee hun jachtinstinct kan bevredigen. De Bird hengel bestaat uit een lange, licht flexibele stok, waaraan een touw hangt met op het einde een bundeltje pluimen.

Al snel werd duidelijk dat Mylo dol is op pluimpjes. De bedeesde kat die ik uit het asiel gehaald had, veranderde opeens in een echte tijger. Hij crosste door de ruimte en maakte geweldige sprongen in een poging om de pluimen te vangen. Eindelijk lukte het mij om Mylo moe te maken!
Mylo speelt met bird hengel
Mylo speelt met bird hengel

Ik had echter één klein probleempje: als hij het gevangen had, nam hij het echt goed vast en beet hij er veel in. Gevolg: na één week was de bird dood.
Mylo speelt met bird hengel
Bird hengel kapot
Superjammer natuurlijk, want hij speelde er graag mee. Gelukkig is deze hengel super goedkoop via zooplus (1,79 euro) en zelfs nog goedkoper als je drie tegelijk besteld (4,49 euro voor 3 hengels). Je kan dus al raden dat bij mijn volgende zooplusbestelling drie Bird hengels zaten.
Maar aan één hengel per week zou dit, ondanks de goedkope prijs, nog een dure bedoening worden. Gelukkig heb ik daar een oplossing voor gevonden: spuit vooraleer je de hengel gebruikt secondenlijm aan de basis van de pluimen en laat goed drogen. De hengel gaat op deze manier echt veel langer mee!!  
In onderstaande filmpje speelt Mylo er nog heel rustig mee (hij was al moe), maar in een energierijke bui haalt hij echt zotte toeren uit als ik de hengel boven haal. De hengel in het filmpje is trouwens al enkele maanden oud :).

Veel speelplezier!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+