Zooplus, mijn go-to dierenwinkel

Door de tips van enkele andere kattenliefhebbers, kwam ik meer dan een jaar geleden in contact met zooplus.nl en een wondere wereld ging voor mij open! Op  zooplus.nl hebben ze een mega-assortiment van voeding, speelgoed en andere benodigdheden voor dieren. En hun grootste troef: ze zijn super goedkoop in vergelijking met andere dierenwinkels. Ik vergelijk constant met meerdere dierenwinkels en 9 van de 10 keer kom ik goedkoper uit met zooplus.nl.


Logo Frame

Het is enkel een online shop, dus je moet wel bestellen maar bij mij is dat al elke keer probleemloos verlopen :). Verzendkosten zijn 2,9 euro (2,5 voor NL), maar als je voor meer dan 35 euro (of 29 euro voor NL) besteld heb je helemaal geen verzendkosten! De truc is dus om je bestellingen steeds wat te bundelen zodat je boven die 35 euro komt en geen verzendkosten moet betalen. Ik zorg meestal dat ik de aankoop van kattenvoeding en/of kattenbakkorrels combineer met de aankoop van kleinere spullen die ik graag wil hebben. Of ik spreek af met vrienden om samen een bestelling te plaatsen en ontsnap zo aan de verzendkosten.
Ze bieden verschillende mogelijkheden om te betalen. Ik betaal altijd via overschrijving en het pakket wordt steeds een paar dagen nadat zij het geld ontvangen hebben reeds aan de deur geleverd. Je wordt hiervan ook goed op de hoogte gehouden via mail.

Zooplus werkt met een bonusprogramma. Voor elke euro die je betaald, krijg je 1 bonuspunt. Die kan je dan sparen en daarmee kan je een gratis product kiezen uit hun bonusshop. Mylo heeft zo al een paar gratis speeltjes mogen ontvangen :).
Als je je echt even uitgeleefd hebt (of met veel vrienden samen een bestelling hebt geplaatst) en je bestelling komt boven de 100 euro uit, vergeet dan niet gebruik te maken van de bulkbestellingskorting.  Door in het couponveld “bulkbestelling” in te vullen, krijg je dan een extra korting van 3%! Mooi meegenomen, niet? ;)

Vergeet je bovendien ook niet in te schrijven op de nieuwsbrief. Dan krijg je sowieso al 5% korting op je eerste bestelling en bovendien ben je dan als eerste op de hoogte van hun extra acties en promoties (en die gebeuren regelmatig, dus zeker de moeite!).
Wat ik ook altijd doe is vergelijken met hun Duitse site, zooplus.de. Sommige van hun producten zijn daar namelijk goedkoper (andere ook duurder, dus goed kijken) en als je het slim aanpakt kan je op die manier nog extra besparen.Let op! Verzendkosten zijn hier wel 4,9 euro (of gratis vanaf 69 euro), dus goed rekenen of je echt goedkoper uitkomt voor je besteld. Ik heb er al bij besteld en de bestelling verliep even vlot!

Staar je natuurlijk niet blind op Zooplus. Door promoacties kan het best gebeuren dat je toch goedkoper uitkomt in je plaatselijke dierenwinkel. Blijf dus steeds vergelijken!

P.S. Kattebelletjes is niet verantwoordelijk voor mogelijke verslavingen voor aankopen bij zooplus die voortkomen uit dit artikel ;).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+