Het was Mylo's weekje niet...

Afgelopen week heeft Mylo een paar keer pech gehad, wat niet zo fijn is natuurlijk, maar achter gezien wel grappige verhalen opleverde.

Diegene die Mylo volgen via Twitter of Facebook hebben waarschijnlijk al gelezen dat Mylo woensdag in de toilet gevallen is. Ik heb het zelf niet gezien, maar ik stond in de keuken toen ik een plons hoorde. Ik deed de deur naar de gang open en al snel kwam daar iets ros al slippend voorbij gerend. Mylo was blijkbaar in de toilet gevallen (ik vermoed dat hij had proberen te drinken uit de toilet, wat hij eigenlijk niet mag) en had dus natte pootjes.
Ik denk dat hij zich een beetje schaamde want hij ging zich snel verstoppen. Daardoor mocht ik wel heel het huis doorlopen om hem te vangen en zijn pootjes af te drogen om daarna al zijn natte slipsporen op te kuisen.

De dag erna was mama een brood aan het bakken en ging ik net douchen toen we ons afvroegen waar Mylo was. Het gebeurt wel vaker dat we Mylo even niet zien, maar meestal zit hij vlak bij naar ons te kijken terwijl wij aan het zoeken zijn. Ik ging al douchen terwijl mama hem ging zoeken.

Even later kwam mama echter de badkamer binnen met de boodschap dat Mylo ook moest douchen. Ik dacht een dat ze een grapje maakte, maar ze meende het serieus.
Blijkbaar was Mylo ongemerkt in de voorraadkast gekropen toen mama er iets uit ging halen om het brood te halen en zat hij daar dus ocharme al een hele tijd opgesloten.
Toen mama hem ging zoeken vond ze hem uiteindelijk doordat ze zag dat er een licht gele vloeistof uit de voorraadkast liep. Mylo zat namelijk op het schap met de (soja)melkbussen, waaronder ook sojamelk met banaansmaak. Ik vermoed dat hij op een gegeven moment een beetje is beginnen panikeren en aan de bussen is beginnen krabben. En uiteindelijk maar goed ook, want zo heeft mama hem gevonden!
Het gevolg was dat Mylo’s poten helemaal vol sojamelk hingen en we hadden geen andere keuze dan hem even een beetje af te spoelen. Mylo is normaal niet zo dol op water, dus ik vermoedde dat het een gevecht ging worden, maar tot mijn grote verbazing bood hij totaal geen weerstand! Mama hield hem vast, terwijl ik met de sproeier met lauw water voorzichtig zijn pootjes afspoelde. Ik moet zeggen: nadat hij opgedroogd was voelde hij wel extra fluffig en zacht aan! Nuja, Cleopatra nam ook melkbaden hé ;).

Je zou denken dat Mylo zijn lesje geleerd heeft en niet meer telkens in de voorraadkast kruipt, maar ik vrees dat hij op dat gebied een beetje een steenezel is. Hij zat een dag later al terug in de kast. Gelukkig hadden we hem deze keer wel gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+