Review van het catit design senses super roller circuit

Catit is een merk van dat verschillende leuke kattenproducten maakt. Het Catit Design Senses Super Roller Circuit is één hiervan en dit product leek me een ideaal speelgoedje waarmee Mylo alleen zou kunnen spelen zonder mij.

Het bestaat, zoals de naam het zelf zegt, uit een rail. De rail is gedeeltelijk overdekt en in de rail ligt een balletje. Als je het balletje beweegt, geeft het licht.

Helaas was Mylo’s enthousiasme veel minder als dat van mij. Ik probeerde hem te motiveren door zelf met volle overgave met het balletje en de rail te spelen, maar hij keek mij aan met een blik van “'je denkt toch niet dat ik daarmee ga spelen hé? daar hangen geen pluimen aan”.

Ik gaf niet direct op, omdat ik weet dat katten vaak moeten wennen aan nieuw speelgoed en probeerde gedurende verschillende weken van alles, van snoepjes in de rail leggen tot de rail totaal negeren (omgekeerde psychologie :p). Jammer genoeg hielp niets. Het enige waar Mylo de rail voor gebruikte, was om in te gaan liggen als we met een hengel aan het spelen waren…

Ondertussen heb ik ontdekt dat lichtjes Mylo totaal niet interesseren. Ook het gekende laiserspelletje, waar de meeste katten enorm op reageren, doet voor Mylo totaal niets. Jammer genoeg was dit dus een miskoop voor mij, maar we hebben weer bijgeleerd ;).

Dat gezegd zijnde, raad ik de catit senses rail wel aan. Oké, ik geef toe, dit klinkt heel tegenstrijdig, maar laat mij het even uitleggen. Geen twee katten zijn gelijk en het is niet omdat Mylo er niet mee wil spelen, dat andere katten het niet leuk vinden. De meeste katten houden wel van balletjes en lichtjes en zullen deze rail waarschijnlijk wel plezant vinden. Ik hoorde van andere katteneigenaars dat hun rail wel intensief gebruikt wordt en het blijkt vooral heel populair te zijn bij kittens. Vermits ik Mylo pas adopteerde toen hij al volwassen was, zou dit er wel iets mee te maken kunnen hebben ;). Als je je kitten hier van kleins af aan mee leert spelen, dan vermoedt ik dat ze er op volwassen leeftijd ook nog wel mee zullen spelen.

Ik kocht de Catit Design Senses Super Roller Circuit voor 12,9 euro bij Zooplus. Voor 3,99 euro kan je er zelfs nog twee reserveballen bijkopen (wat misschien wel een goed idee is als je kat het leuk vind). Catit verkoopt ook nog andere rails en bovendien kan je, als je echt all out wil gaan, meerdere rails kopen en ze allemaal aan elkaar vastmaken.

Geen opmerkingen: