Review van de Cat Charmer hengel

Ik schreef eerder al dat ik in het begin 2 hengels voor Mylo had besteld via Zooplus. Eén van die twee was de Bird hengel en de andere was de Cat Charmer.
Ik had over deze laatste gelezen dat die steviger was dan de Bird hengel en vermits Mylo zijn eerste Bird hengel na 1 week al had weten te vernielen (omdat ik toen het lijmtrukje nog niet kende), was ik nieuwsgierig om de Cat Charmer uit te proberen.

Cat charmer Zooplus
En ik moet toegeven, de Cat Charmer is inderdaad steviger. Het bestaat uit een korte plastieken stok, met daaraan een superlang zacht lint gemaakt uit fleece in leuke kleurtjes. Volgens de beschrijving op Zooplus is deze hengel bijt- en scheurvast en is het bestand tegen een gewicht van 13kg.
Meer dan 1 jaar na aankoop is deze hengel inderdaad nog in uitstekende staat en ik zie Mylo hem nog niet zo snel kapotmaken. De prijs (5,49 euro) is iets duurder dan de birdhengel , maar vermits het echt wel lang meegaat, is het de investering waard.

Dat de hengel hier nog in zeer goede staat is, heeft vrees ik niet alleen te maken met het feit dat het een stevige hengel is, maar ook doordat het bij Mylo niet zo populair is. Hij zal er wel mee spelen als hij in een echt zotte bui is, maar het effect is lang niet zo leuk als bij de Bird hengel en hij houdt het ook niet zo lang vol. Als hij niet meer wil spelen met de Cat Charmer en ik haal de Bird hengel boven, dan is hij opeens weer heel enthousiast en begint hij volop te spelen. Wat kan ik zeggen? Mylo is een pluimenman ;)


Natuurlijk is elke kat verschillend en kan het dus zijn dat jouw kat dit wel een heel leuke hengel is. Voor de prijs en de kwaliteit moet je het zeker niet laten. Dus test het eens uit en laat weten wat jullie kat ervan vond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+